Bu Blogda Ara

4 Şubat 2015 Çarşamba

SINIRLARININ DIŞINA ÇIK!


       Bir yargıyı, bir söylemi veya bir buyruğu sorgusuz uygulamak insanın yaratıcılığını köreltiyor. Yaratıcılığa darbe vurmakla kalmıyor aynı zamanda tembelliğe alıştırıyor. Bir beyin işçisi konumundayken beden işçisi haline geliyor. Bu haliyle de hep kazandığını zannediyor. Kazançlar art arda. Kişi bu haliyle çok mutlu. 'Kimse dokunmasın bana, ben en iyisini yapıyorum'. diyor.  Bilmiyor ki kendinden başka herkes dokunmuş düşüncelerine. Aklında şu olabilir: ' Bir şeyi fazlaca sorgularsam ve alışılmışın dışına çıkarsam eleştiri oklarına hedef olabilirim ve ben bu okları karşılayacak güce sahip değilim'. İnsanoğlu zihninin anahtarını bulamıyor, şartları zorlamıyor bile. Böyle daha mutlu. Kısa süren bir mutluluk bu, ne bilsin. Köreliyor yavaş yavaş. Belli durumlara kolayca adapte ediyor kendini. Tek uğraşı bu: Adapte olmak.
Halbuki tuhaf ol, deli ol ama kendin ol. Kaybedeceğin bir şey yok. Kazanacağından emin olduğum tek bir şey var: Özgüven. Bir nefes kadar önemli, işte onu bir ömür boyu koru ve kolla.

8 yorum:

  1. Yazınız çok güzel gerçekten..
    Alışılmışın dışına öyle hafiften bile çıkınca, özellikle bizim toplumda muhakkak garipsenir, aralarında laf konusu olur. Kendine adepte olmak en iyisi belki de ))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendine adapte olmak, ne güzel söylediniz :)

      Sil
  2. Galiba insanoğluna en kolay şey hazıra alışmak. Bilinenin dışına çıkmayı sevmediğimiz gibi çıkanlara da kötü gözle bakmıyor muyuz? Olabildiğince farklı olmak en güzeli. Kesinlikle tuhaf ol, deli ol ama kendin ol..

    YanıtlaSil
  3. Bu arada bloguna izleyici gadgetı eklemeyi unutma ki yazılarını takip edebilelim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklılık mutluluk demek özellikle de benim gibi bir aslan burcu için:) İzleyici gadgeti ekledim tavsiyeniz için teşekkürler Gizem hanım :)

      Sil
  4. takipe aldım cnm :) banada beklerim bu arda çk güzel bi konuya değinmişim

    YanıtlaSil
  5. takipe aldım cnm :) banada beklerim bu arda çk güzel bi konuya değinmişim

    YanıtlaSil
  6. Teşekkür ederim Gül Rengi :)

    YanıtlaSil